Playstation 4

PS4s PlayRoom har alt det, jeg ikke vidste, jeg ville have

Før i går troede jeg, at jeg havde fundet alle de ting, jeg skulle glæde mig til ved PlayStation 4 i 2013. Jeg vil gerne spille Watch Dogs og Assassin’s Creed IV: Black Flag på den. Jeg er ovenud begejstret for, at Sony virkelig går til den med fantastiske spil til download, såsom Resogun, Contrast og Tiny Brains.

Men der var noget, der ikke var gået op for mig i forhold til PS4 lanceringen – det, jeg havde glædet mig allermest til, kommer præinstalleret på hver eneste konsol.

The PlayRoom: Hvordan fungerer det?

PS4s PlayRoom har alt det, jeg ikke vidste, jeg ville haveThe PlayRoom er mere et stykke legetøj end et egentligt spil. Men det er alligevel et af de sejeste og mest imponerende stykker legetøj, jeg har leget med i mange år.

Tænk på PlayRoom som en blåstempling af, hvad PS4, PS4 Eye og DualShock 4 er i stand til. Den korte demo, jeg så, gennemgik en mængde features, som bruger hver komponent af oplevelsen til at forme et sammenhængende og utroligt sjovt lille stykke legetøj. Scanningsenheder fremhævede de forskellige motorer i den nye kontroller, der giver mulighed for en mere diskret og unik “rumle”-følelse.

Små robotter, der vandrede omkring foran vores fjernsyn kunne sparkes til og klasket, eller hvis du er i et mere legesygt humør, kan du få dem til at vandre rundt på gulvet for at lede efter dig ved bare at dække dit ansigt med hænderne. Så snart du viser dig igen, hopper de op og ned af bar fryd. Yep, fandens fikst.

PlayRoom's Små robotter PS4s PlayRoom har alt det, jeg ikke vidste, jeg ville haveDu kan også suge robotterne op i kontrolleren, og kan så føle dem rumle rundt derinde, når du ryster den. Hvis du gnider på touchscreen’en kommer du ind i DualShock 4 kontrolleren, hvor du kan se robotterne hænge ud på den lidt trange plads. Et tryk på nogle knapper ændrer lyssætningen, og et vip med kontrolleren får dem til at glide i samme retning, som du vipper den.

Igen, det er virkelig simpelt i teorien, men fantastisk sjovt i praksis. Dette kan meget vel være den bedste anvendelse af bevægelses- og kamerateknologi, jeg nogensinde har oplevet i et spil, og jeg kan næsten ikke vente på at se mere.

About Henrik Holm

Du kan altid finde mig i den udfordrende verden af gaming og i en verden, som er i konstant forandring grundet ny teknologi. En kreativ hjerne og et eventyrlystent liv. Er du på Google+ | Mere om mig »