Playstation 4

Hvordan Destiny forsøger at tage sci-fi gaming ned til jorden

Til GamesCom prisuddelingen i 2013 modtog Bungies upcoming tværplatforms sci-fi shooter, Destiny, priser for Best Console Game Sony PlayStation, Best Online Multiplayer Game og Game of GamesCom, hvilket gjorde det til et af de PS4 spil, man skal holde øje med. Lad os kigge nærmere på dette spil.

Bungies Destiny finder sted i meget anderledes omgivelser end udviklerens hidtidige kreationer med Halo; der er ingen overskuelige, åbne pladser, men i stedet er der steder, der ser mere beboede ud. I et interview med Edge Online sagde spillets art director, Chris Barrett, at hans tilgang skabte unikke design udfordringer.

PS4 action game Hvordan Destiny forsøger at tage sci-fi gaming ned til jordenSpillet foregår på Jorden og på planeter i solsystemet, der engang var beboet af folk meget lig os selv – folk, der efterlod alle deres ting. Men mens Halo fokuserede på ren, ensartet storslåethed, omfavner Destiny de barske realiteter.

Ifølge Barrett ville holdet både placere spillet på Jorden og på andre planeter i solsystemet og befolke det med visuel familiaritet, “så folk vil interessere sig for det.”

“I det første Halo gik vi virkelig efter disse fremmede landskaber, som skulle være ensartede, store mausoleer og sådan noget,” sagde han. “Men det handlede også meget om, hvad der gør en gameplay oplevelse overbevisende og ofte gik vi i retning af, at disse rum og steder skulle være sådan og ikke overfylde det med ting, der ville komme i vejen for gameplay’et. Gameplay kom i første række. Så det er en del af det.”

PS4 Destiny Hvordan Destiny forsøger at tage sci-fi gaming ned til jordenHan sagde, at Bungie traf en beslutning med hensyn til Halo spil om ikke at fylde spillet med en masse ting, der ikke direkte var relevante for gameplay oplevelsen. Men det havde sin pris. “Vi har altid fokuseret på bredde og på at give spillere disse typer oplevelser frem for de bittesmå detaljer ved den realistiske følelse af et rum eller sted. Men en hel del af disse rum og steder føltes ikke helt rigtige eller menneskelige, havde ikke rekvisitter i menneske-skala.

“Det var noget vi tænkte over, da vi startede på Destiny; hvis Jorden skal være en stor del af vores historie, hvis vi skal bevæge os i disse menneskelige rum, er vi nødt til at skabe en masse relevante rekvisitter, ting i menneske-skala, og få disse steder til at se beboede ud. Og du kan se det på rækkerne af biler, for eksempel. Vi lærte, at vi har brug for en masse af den slags rekvisitter til at fylde rum og steder ud.”

Destiny er Bungies efterfølger til den meget succesfulde Halo serie, udgives af Activision og ankommer i 2014.

Lignende indlæg:

About Henrik Holm

Du kan altid finde mig i den udfordrende verden af gaming og i en verden, som er i konstant forandring grundet ny teknologi. En kreativ hjerne og et eventyrlystent liv. Er du på Google+ | Mere om mig »