Playstation 4

Diablo 3 og Blizzard’s udfordring med at udvikle PS4 versus PS3

Diablo 3 er virkelig et af de mest ventede og bedste spil til PS4. Da Diablo er ved at gøre comeback til PlayStation, har Blizzards udviklere en interessant opgave med ikke kun at skulle udvikle Diablo 3 til PS3 men også til PS4.

PS3 og PS4 er tydeligvis to meget forskellige systemer, og fra et opbygningsmæssigt synspunkt kunne de ikke være længere fra hinanden, når man kigger på letheden af udviklingen og ligheder med PC udvikling.

Diablo 3 Storyline

PS4 action RPG Diablo 3 og Blizzard's udfordring med at udvikle PS4 versus PS3Den dæmoniske invasion for 20 år siden (begivenheder, der er skildret i Diablo II og dets udvidelser) berørte meget få mennesker, hvoraf de fleste nu er døde eller blevet sindssyge. Der er knap nogen af dem, der lever nu, der ved, hvad der helt præcist skete med Mephisto, Diablo, Baal og ødelæggelsen af Verdensstenen.

De få mennesker, der kender detaljerne, såsom Deckard Cain, bliver tvivlet på of udstødte. Mens de fleste mennesker kender til magi og dæmoner i almindelighed, har størstedelen af menneskeheden på Sanctuary ingen idé om hvor farlig deres eksistens er, da kræfterne fra Helvede (tilsyneladende) er klar til at invadere den dødelige verden.

For tyve år siden ødelagde Tyrael Verdensstenen, men han er ikke blevet set siden. Forskere, der kendte til de afgørende begivenheder, forventede, at dæmoner ville begynde at strømme til den dødelige verden efter dette, da Verdensstenen, der holdt dem stangen, var blevet ødelagt.

I et eksklusivt interview med Examiner snakkede Matthew Berger, der er overordnet level designer på Diablo 3, om udfordringen med at skulle udvikle til både PS3 og PS4 og om, hvad PS4 giver til spillere og udviklere.

PS4 Diablo 3 og Blizzard's udfordring med at udvikle PS4 versus PS3“Fra et designperspektiv har vi tydeligvis to meget forskellige input systemer at kæmpe med. Touchpad’en på PS4 kontrolleren åbner op for en hel masse nye muligheder.”

“Udfordringen ligger så i at identificere de interaktioner, der giver mest mening for Diablo III og ikke forplumre det skarpe, fintfølende kontrol-system vi opnåede til PS3 og Xbox 360,” sagde Berger.

Det er veldokumenteret, hvor forskellig opbygningen af PS3’en er i forhold til eksempelvis Xbox 360. Det ser ud til, at Blizzard ikke kun kommer til at kunne anvende de nye features på PS4, men også at kunne skabe bedre oplevelser for spillere, hurtigere.

Diablo 3 udkommer til PS3 denne tirsdag og PS4 efter lanceringen af den nye konsol.

About Henrik Holm

Du kan altid finde mig i den udfordrende verden af gaming og i en verden, som er i konstant forandring grundet ny teknologi. En kreativ hjerne og et eventyrlystent liv. Er du på Google+ | Mere om mig »