Playstation 4

Anmeldelse af Flower til PS4: tænd, indstil, slap af

I betragtning af alle de spritnye PlayStation 4 spil, der er tilgængelige lige nu, føler jeg mig lidt som en idiot, når jeg spiller et, der er fire år gammelt. Især eftersom det er ret tæt på at være identisk med versionen fra den tidligere generation. Men alligevel er det en del af kraften bag Flowers lange levetid. Det var sejt dengang og der er stadig sejt den dag i dag.

Den største forskel på det “gamle” og det “nye” spil er dog flere pixels. Den nye version af Flower har været igennem en visuel makeover, som tager det op på hele 1080p, 60 FPS herlighed, hvilket yderligere forstærkes af PS4’erens bedre lyssætning. Denne gang er det en rigere og mere detaljeret oplevelse at svæve rundt som vinden selv. Græsstråene svajer og bøjer i vinden. Blomsterbladene svæver endnu finere rundt. Alt er fryd, gammen og idyl.

Flower Anmeldelse af Flower til PS4 tænd, indstil, slap afOg det er lige præcis derfor, jeg godt kan lide at spille det her spil. Jeg har brugt det meste af denne weekend på enten at køre ræs i politibiler i jagt på forbrydere, der kører for stærkt eller på at bruge en assault/marksman rifle til at pløkke modstandere ned – så Flower er en velkommen sænkning af tempoet.

At svæve rundt ved hjælp af DualShock 4 er den samme gnidningsfri oplevelse som før, men mere reaktionsdygtig og mindre tilfældig. Dermed ikke sagt, at der ikke er plads til forbedring i Flower – det er der i ethvert normalt spil. Men spillet er ligeglad med, hvor lang tid du bruger og hvordan du spiller det. Bare slap af og gør din ting.

PS4 spil Anmeldelse af Flower til PS4 tænd, indstil, slap afUd over at være et relativt billigt spil, er det bare rart at have det ved hånden. Når du har fået nok at intensiteten i de fleste spil eller måske bare gerne vil spille noget, der kan hjælpe dig med at slappe af, er Flower det helt rigtige for dig.

For mig er det ligesom at møde en gammel ven og opdage, at den rent faktisk er blevet bedre med tiden.

Lignende indlæg:

About Henrik Holm

Du kan altid finde mig i den udfordrende verden af gaming og i en verden, som er i konstant forandring grundet ny teknologi. En kreativ hjerne og et eventyrlystent liv. Er du på Google+ | Mere om mig »