Playstation 4

Det kan tage ‘tre til fire år’ før de komplette muligheder med PS4 kan udnyttes optimalt

PS4’erens virkelige kræfter viser sig ikke før “år tre eller år fire i konsollens levetid”

Den ledende arkitekt på PS4, Mak Cerny, tror på, at mens PlayStation 4 udviklere allerede hurtigt tilpasser sig til at skabe indhold til det nye system, vil maskinens virkelige brugertilpasning og anvendelse ikke vise sig før “år tre eller år fire i konsollens levetid”.

I et interview med Polygon under Gamescom beskrev Cerny behovet for at skabe en tydelig visuel kløft mellem mulighederne med de nuværende og næste generations systemer.

PS4 Det kan tage 'tre til fire år' før de komplette muligheder med PS4 kan udnyttes optimaltVores mål er 10 gange PS3’ens præstation, fordi det er, hvad vi følte, vi var nødt til at opnå for at kunne skelne mellem systemerne,” fortalte Cerny hjemmesiden. “Da jeg fremlage visionen for hardwaren for udviklerne, talte jeg om det, jeg kalder Akihabara testen. Akihabara er et elektronikdistrikt i Tokyo; det er fyldt med butikker, hvor du kan købe stort set alting, der kan sættes i en stikkontakt. Jeg vidste, at på et tidspunkt ville der stå en PlayStation 3 og en PS4, som måske endda ville vise det samme spil, og PS4’eren skulle være så kraftfuld, at folk ville kigge på PS4’eren når gik forbi og sige ‘Wow, den er jeg nødt til at eje.’

“Jeg tror på, at vi har nået dette præstationsniveau,” sagde Cerny. “Jeg mener bare, at den million forudbestillinger, vi har, taler i hvert fald for det.”

Cerny fortsatte med at sige, at mens det allerede er velkendt at udvikle for PS4’erens nye opbygning, fordi den har mange lighedspunkter med en PC, vil der stadig gå tre til fire år før de virkelige muligheder med systemet bliver identificeret og udnyttet.

PS4 console Det kan tage 'tre til fire år' før de komplette muligheder med PS4 kan udnyttes optimalt“Det er en højspændt PC opbygning, så du kan bruge den som var det en PC med samlet hukommelse,” sagde han. “Meget af det, vi ser i forhold til lanceringerne er den anvendelse; den er meget, meget hurtig til at komme op i omdrejninger, hvis du bruger den på den måde. Men på samme tid udnytter du så ikke all den brugertilpasning vi lavede på GPU’en. Jeg tror virkelig, at det kommer til at spille en rolle for den grafiske kvalitet and niveauet af interaktion i verdenerne i, ja lad os sige år tre eller år fire i konsollens levetid.”

PlayStation 4 bliver sat til salg den 15. november i Nordamerika og den 29. november i Europa, Storbritannien og Australien. Konsollen lanceres i år i 32 lande verden over.

About Henrik Holm

Du kan altid finde mig i den udfordrende verden af gaming og i en verden, som er i konstant forandring grundet ny teknologi. En kreativ hjerne og et eventyrlystent liv. Er du på Google+ | Mere om mig »