Playstation 4

Thrustmaster afslører det første officielle PS4 rat

Car racing spil-fans kan regne med det officielle PS4 rat med dual license, hvis de vil nyde en absolut unik kørselsoplevelse med et højt udførselsniveau – fra Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) og for DRIVECLUB, det socialt ladede næste generations racer-spil på denne nye konsol: T80 -DRIVECLUB Edition fra Thrustmaster.

T80 er designet specielt til PS4 og kan prale af et antal features, som udnytter konsollens funktionalitet. Officielt installeret firmware tillader PS4’eren at genkende T80 automatisk, og dedikerede ‘Share’, ‘Options’ og ‘PS’ knapper er inkluderet for fuldt ud at efterligne PS4 kontrolleren. Alt i alt har T80 11 action-knapper plus et multi-directional d-pad.

PS4 official steering wheel Thrustmaster afslører det første officielle PS4 ratÆstetisk har T80 en diameter på 25 cm og grebet er dækket af gummibeklædning, som giver et ergonomisk design, selvom det ligner Thrustmaster RGT ret meget. I modsætning til RGT’et har T80 ikke en koblingspedal, men det siges dog, at pedalernes vinkler kan justeres til at imødekomme forskellige kørselsstile. Ligeledes vil T80 ikke inkludere en gearskifter, men benytter sig i stedet af gearskifte monteret på rattet.

Styringen er flydende takket være den realistiske lineære modstand med automatisk re-centering, men force feedback nævnes ikke, hvilket muligvis forklarer den relativt lave pris sammenlignet med deres T500 premium rat – som sammenligning kommer T80 til at koste 99.99 € som limited edition og falder sammen med lanceringen af DriveClub.

PS4 Thrustmaster afslører det første officielle PS4 ratI forhold til, at det er et lavpris rat, ser T80 troværdigt ud, men mangelen på koblingspedal og den tilsyneladende mangel på force feedback vil afskrække hardcore brugere – især da dette er det eneste rat, der er blevet bekræftet til at være kompatibelt med den nye PS4 indtil videre. Det er stadig uklart hvorvidt eksisterende Thrustmaster, Logitech og Fanatec styreenheder bliver kompatible med PS4’eren, hvilket er bekymrende for dem, som pungede ud for at købe premium styreenheder såsom Fanatec CSR Elite og Thrustmaster T500.

Annonceringen af T80 er dog stadig en interessant udvikling taget i betragtning, at kun Gran Turismo og Forza Motorsport tidligere er blevet dømt værdige til at få et autoriseret racing rat udviklet i deres ære, hvilket muligvis er et tegn på DriveClubs potentielle status som PS4’erens flagskibs racing game.

Lignende indlæg:

About Henrik Holm

Du kan altid finde mig i den udfordrende verden af gaming og i en verden, som er i konstant forandring grundet ny teknologi. En kreativ hjerne og et eventyrlystent liv. Er du på Google+ | Mere om mig »